16 Ekim 2015 Cuma

Peru Gezi yazisi

CUSCO

Cusco sanki 200 sene önceden kalma bir şehir, eski şehir kısmının tamamı arnavut kaldırımlı, oteller, evler veya belediye binaları bizim eski kervansaray yapılarına benziyor, kaldığımız otele bir okulun içinden geçip ulaşılıyordu :) central marketi ve el işinden yapılma ürünlerin olduğu pazarı gezdik

Cusco ya gelmemizdeki amaç Machi Picchu yu görmek. Cusco’ya 100 km olan buraya gitmenin tek yolu tren. Devlet yol yapmamış, eğer maddi durumunuz iyi ve yürüyüş yapmaktan hoşlanmıyorsanız bu seçeneği kullanın bilet fiyatı 120 dolardan başlıyordu. Veya bizim yaptığımızı yapıp hidro electrica kasabasına kadar gelip burdan 3 saat süren bir yolculukla auguste caliente ye geçebilirsiniz. Auguste caliente'de de bir gece kalıp ertesi gün Machi picchu ya çıkabilirsiniz. Machi Picchu'ya giriş fiyatları ise 140 sol'dan başlıyor(120 tl civarı)
Aşağıda bu rotayı anlattım detaylıca.
Biz Ertesi gün için bir tur şirketiyle 2 gece 3 gün Machu picchu turuna 150 dolara anlaştık. Bu fiyata konaklamalar ve yemek öğünleri ile Machi picchu giriş bileti dahil. Mountain ve Wayne Picchu için ek ücret(5-10 dolar) ödeyip gidebilirsiniz. Bunlar diğer dağlar ama tavsiyem Sun gate denilen yer yeterli olur, o da tepede ve iyi bir manzarası var. İlk gün Santa Maria’ya kadar araçla gelip 2-3 saat bisikletle yol alıyorsunuz ve Santa Teresa’ya ulaşıyorsunuz, akşam  Santa Teresa’da kalıp ertesi gün bir kaç aktiviteden sonra Hidro ya geçiyorsuz, ordan Auguste caliente’ye 3 saate yakın yürüyorsunuz, en son gün ise sabahtan Machu Picchu’ya çıkıp ya geri Hidroya gelip 6 saat süren bir araç yolculuğu ile dönüyor veya Auguste calienteye inip trenle dönüyorsunuz. Biz araçla döndük ama tavsiyem trenle dönmeniz yönünde. Fiyatta 15-20 dolar  gibi bir artış olur.
Özetlersek 2 günlük turu kendiniz 1 günde de yapabilirsiniz.
Custo > Santa Maria ( Yol 5-6 saat )
Santa Maria > Santa Teresa (Yol  1,5 saat)
Santa Teresa > Hidro (yol 45 dakika ) oradan da Auguste Caliente yani Machu Picchu'ya çıkılan şehre 3 saat yürüyerek geliyorsunuz. Ekstra vaktimiz olsa bunu yapacaktık ama ekstra bir günümüz kalmadığından tur aldık, tavsiyem kendiniz yapmanız zaten yolda rastlarsınız birilerine. Hidro’dan Auguste caliente’ye olan yol korkutmasın, orman içinde tren yolunu takip ediyorsunuz. Manzara ve doğa çok güzel. Bu arada yanınıza sinek ilacı alın kesinlikle moscito denilen bir sinek türü açık olan tüm teninizi ısırıyor. Bizim sivri sinekler gibi değil 10 dakikada belki 30 yerinizi ısırıp 5-6 gün kaşıntı ve acıya sebep olurlar.

Ayrıca Santa Teresa’ya yakın bir yerde hot spring denilen bir havuz var, vaktiniz olursa gidin, giriş 5 tl.
Auguste caliente’den Machi picchu’ya 45 dk yürüme veya 12 dolar verip çıkabilirsiniz, tavsiyem minibüsle çıkmanız çünkü yürüme yolu merdivenle dağa çıkılan yol olduğundan sonra Machi Picchu’yu rahat gezemeyebilirsiniz. İnerken yoldan indik ama yine epey yorucu oldu :) Machi picchu’yu anlatmıyorum çünkü ne kadar anlatsam gördüğünüzde daha da şaşıracaksınız. 600 yıl önce böyle bir yer yapmak, İspanyolların istilasından kralın yolları yıktırarak kurtulması mucizevi şeyler.

Bu arada İspanyol sömürgesi bölgedeki ülkelerde açıkca belli oluyor, 500 yılda her taraf kilise dolmuş, zaten Brezilya hariç  kıtanın tamamı İspanyolca konuşuyor.
Ertesi gün Cusco ya gelip gece hostelde kalıyoruz. San Agustin caddesinde Carmen adlı bir pizzacıda yemek yedik, pizzayı önünüzde yapıyor ve çok güzeldi, 3 kişi 50 tl ödedik. Plaza de armas meydanında güzel cafeler var. Havaalanına taksi ile geçiyoruz, 10 tl. Sonraki gün ise Rio'ya geçiyoruz, aktarmalı uçuş 1500 tl. Bu uçuşu önceden alamadığım için para ödeyerek alıyorum :) tatilde en yüksek meblağlı masrafım bu oldu, siz iyi planlama yapıp kart kampanyalarıyla uyguna alabilirsiniz. Bir de Peru’da 3-4 gün atm sorunu yaşadık, yanınızda nakit bulundurun fazladan.

Burada vaktiniz varsa başkent Lima ve Puno şehirlerine geçebilirsiniz.